Ditt varumärke visar dina kunder vem du är

Vad händer om du tar bort logotypen på en produkt, säg din bil. Är du fortfarande villig att betala samma pris?

En logotype säger vem du är. En bra skapad logotype signalerar det du vill förmedla till dina kunder. Hos oss fyndar man, priserna är billiga! Hos oss vill du betala lite mer för kvaliten på våra produkter är så hög. Här är servicen den bästa - du vill åka extra och betala mera för att handla här! Vilka är dina kunder och vad vill du säga till dem?

Att ha en loogotype är viktigt för ditt företags kunder och er framtid. Har ni funnits några år kan det vara bra att modernisera företagets utseende. Har ni ändrat inriktning, bytt ägare etc. kan det vara läge att se över er grafiska profil och ert grafiska utseende.

 

Om färg och form i ditt grafiska material

Det här med färg och form är ett spännande område som inte ska underskattas. Olika färger förmedlar olika känslor, exempelvis använder sig banker och försäkringsbolag ofta av blått i sina logotyper då det förmedlar en känsla av tillit och stabilitet. Grönt förknippas ofta med miljö och omsorg, medan lila är lite exklusivt och lyxigt. 

Runda typsnitt förmedlar lekfullhet och kreativitet medan raka typsnitt och raka former lyfter pålitlighet och stabililitet. Det är viktigt att beakta dessa delar när du väljer ert grafiska utseende.

Förutom företagets logotype innehåller det här området saker som grafisk profil, trycksaker, visitkort, broschyrer, roll-ups med mera. Det är viktigt att din logotype och dina färger följer med dig i allt ditt material så att dina kunder får en igenkänning för ditt företag. Vi hjälper dig med både tryckt material som digitala lösningar.

Urval av tidigare utförda uppdrag