Julbrev 2016

Marcus Törnell 23 december 2016

Även i år kopierar Marcus sin gammelfaster Ruts tradition att författa ett litet julbrev.

Vill ni ha hela historien kring hennes julbrev kan ni läsa om det i föregående års julbrev.

Året 2016 har varit fartfyllt och uppdragen från er många. Lite förvånande, men väldigt roligt, är den stora uppgång av trycksaker och grafiskt design som skett under året. I och med detta har vi investerat i en storformatsskrivare som vi hoppas kommer få gå varm under det kommande året. Behöver ni något som är upp till 61 cm brett och 30 m långt så kan vi nu ordna det. Affischer, fotoförstoringar, roll-ups – you name it, we print it.

Även om efterfrågan på trycksaker har ökat måste vi nog ändå konstatera att temat för året, som allt fler och fler pratar om, oavsett bransch, är digitalisering. Hur gör man sitt företag mer digitalt, mer effektivt, mer plats-o-bundet? Detta är saker vi pratat med många av våra kunder om, framförallt kring trenderna på internet och vilka krav som idag ställs på våra hemsidor. I och med digitaliseringen och att den tekniska utvecklingen går allt snabbare kan vi se att begreppet SaaS – Software as a Service – blir allt vanligare. Om detta har vi skrivit tidigare. Har du en hemsida som inte är en SaaS kan det vara en klok idé att boka in ett möte med oss så vi får förklara fördelarna med detta.

Viktigt är att under mellandagarna eller i början av januari sätta sig ner och planera året som kommer. Utvärdera föregående år och blicka framåt. Sätta nya mål. Skapa en aktivitetsplan för marknadsföringen.

Vi finns kvar här som er marknadsföringspartner och bollplank, bara ett mail, telefonsamtal eller besök bort.

Med hopp om en god jul, ett gott nytt år och ett fantastiskt 2017.

/REFLX-Teamet